„Byla to krásná tečka za sezonou. Rovněž se nám podařilo nasbírat cenné zkušenosti. Každý kilometr v autě je důležitý a každou jízdou jsme se dokázali zlepšovat,“ pochvaluje si Vít Smejkal start na Balaton Parku, který v kalendáři příští sezony TCR Eastern Europe dost možná nahradí Hungaroring.
Úspěšný víkend začal pro EXPRES AUTO už v sobotu. Během ní byly na programu dva nemistrovské závody – a oba se týmu vydařily. V tom prvním si totiž Petr Čížek dojel pro vítězství mezi vozy TCR a současně skončil i na celkové druhé příčce. Dařilo se také Vítu Smejkalovi, který skončil ve své kategorii jako třetí. Druhá jízda vyšla jezdcům také. Tentokrát vyhrál kategorii TCR Smejkal, zatímco jeho kolega Čížek skončil po kolizi s Bálintem Hatvánim v úvodu jako druhý.
Skutečný vrchol víkendu ovšem přinesla až neděle. Během ní se u EXPRES AUTO radovali nejen ze třetího triumfu mezi vozy TCR, ale dokonce také z vítězství v absolutní klasifikaci. Postaral se o něj Petr Čížek. Mostecký závodník, kterému pomohla mimo jiné i absence sobotního suveréna Mira Konopky s prototypem Ligier LMP3, vykročil za celkovým triumfem už v kvalifikaci, kde získal pole position. V závodě poté své snažení dotáhl do úspěšného konce.
„Pohlídal jsem si start a první zatáčky a pak už se snažil jet co nejrychlejším tempem. Navíc jsme nasbírali data a našli vhodné nastavení, takže úkol byl splněn,“ měl Čížek v cíli radost.
Pro českého jezdce šlo sice více méně o poklidnou cestu za vítězstvím, v úvodu se ale přece jen musel o celkové prvenství trochu obávat. Dal mu totiž zabrat Gábor Tim, který startoval s vozem Lotus Exige ve třídě GTX. Maďar, jehož jméno může být českým fanouškům známé díky titulu šampiona Octavia Cupu z roku 2016, se po startu dostal dopředu. To ale Čížka nevyvedlo z míry.
„Jel se zadokolkou, která navíc byla o dost lehčí. Bylo nám tedy jasné, že se před nás po startu dostane,“ nebyl jezdec stáje EXPRES AUTO zaskočen a brzy se do čela vrátil.
Dva triumfy a jedno druhé místo udělaly z Čížka celkového vítěze kategorie TCR. Díky tomu získal sadu pneumatik, která obsahuje 4 kusy slicků, na další sezonu. Tato odměna ho potěšila.
„Je skoro vzácností, když v našem sportu za vítězství něco dostaneme. Přestože to je spíše symbolická výhra, tak je to i přesto velmi milé,“ říká.
Další double
U EXPRES AUTO mohli být po neděli spokojeni oba jezdci. Vít Smejkal se sice kvalifikoval ve své kategorii jako čtvrtý, v závodě se ale zvládl propracovat na druhé místo. Tým tak mohl oslavit další dvojité vítězství. Aby toho nebylo málo, postavil se Smejkal i na celkové stupně vítězů. V absolutním pořadí skončil totiž třetí za Čížkem a Timem.
„Musel jsem bojovat s Kolakowskim i Hatvanim. Naštěstí jsem to úspěšně zvládl,“ byl spokojen.
Předběžným plánem stáje EXPRES AUTO pro rok 2024 je i nadále pokračovat v seriálu TCR Eastern Europe. Nová sezona této série by měla začít 7. dubna v německém Oscherslebenu. Ještě předtím by tým teoreticky mohl nastoupit i ve světovém finále TCR, kam se Petr Čížek nedávno kvalifikoval. Je ale otázkou, zdali možnost zúčastnit se vůbec využije.
Foto: EXPRES AUTO
ceskeokruhy.cz