Příprava týmu EXPRES AUTO na novou sezonu TCR Eastern Europe už běží v plném proudu. Po prvním svezení v Mostě nyní pozornost Víta Smejkala a Petra Čížka směřuje k německému Oscherslebenu, kde letošní ročník odstartuje.

První předsezonní test už mají u stáje za sebou. Uskutečnil se minulé pondělí na Autodromu Most. Pro Víta Smejkala šlo o vůbec první svezení s vozem Cupra Leon Competición, do kterého letos přechází ze staršího modelu Cupry Leon. Ačkoli byl testovací den poznamenán ranním deštěm, panovala u Smejkala po jeho skončení dobrá nálada.

Z nové Cupry jsem nadšený a mám ze svezení velkou radost. Všechno běželo na první dobrou,“ byl litvínovský jezdec spokojen.

Rozdíl mezi starší a novější generací vozu Cupra Leon je podle něj velký: „Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak je to něco zcela jiného. Zadní náprava se chová úplně jinak a pomáhá řidiči do zatáček, takže je potřeba si na to zvyknout a najít limity auta. Auto je celkově rychlejší a má poslední tovární specifikace. Je to posun kupředu. Model Leon Competición má lepší brzdy a celkově podvozek. To je zásadní rozdíl,“ vysvětluje.

Pro Smejkala nebude letošní sezona TCR Eastern Europe jiná jenom kvůli změně vozu nebo kvůli tomu, že ji na rozdíl od té loňské absolvuje celou. Bude mít mimo jiné i týmového kolegu. K týmu se totiž připojuje Petr Čížek. Mostecký jezdec závodí s vozem Cupra Leon Competición už od roku 2020, dosud ale hájil barvy stáje Fullinrace Academy. Smejkal očekává, že pro něj bude spolupráce s novým parťákem přínosná.

Budeme mít v týmu dvě stejná auta. Bude proto snazší pracovat s daty a tím pádem se zlepšovat jak po jezdecké stránce, tak po stránce nastavení auta,“ věří.

I Petr Čížek byl s prvními testy spokojen: „Vypadá to, že auta po zimní údržbě fungují tak, jak si představujeme. Vyzkoušeli jsme si naše nové zázemí a mechanici odvedli kvalitní práci,“ říká Čížek, na kterého u EXPRES AUTO čekají nejenom jezdecké, ale i manažerské povinnosti.

Oschersleben už se blíží

Momentálně už se u stáje EXPRES AUTO soustředí na úvodní podnik sezony TCR Eastern Europe. Ten se uskuteční o víkendu 8.-9. dubna v německém Oscherslebenu. Tam si poprvé zazávodí nejenom seriál TCR Eastern Europe, ale také Smejkal s Čížkem, ačkoli druhý jmenovaný zde v minulosti alespoň testoval s vozem Seat Leon Supercopa.

Na novou trať se Smejkal i Čížek připravují na simulátoru. Podle Smejkala bude na německé trati důležitá kvalifikace.

Trať se mi zatím celkem líbí, ale asi tam nebude moc míst k předjíždění. Uvidíme, jak to bude, až se svezeme na reálném okruhu,“ říká.

Bezprostředně před začátkem závodního víkendu má EXPRES AUTO v plánu v Oscherslebenu testovat. Tentokrát by mělo jít o dvoudenní test. Podle Čížka bude mít tým tím pádem větší prostor než v Mostě.

Zde už se budeme věnovat různým alternativám nastavení vozu,“ prozrazuje.

Zatímco pro Smejkala půjde letos v TCR Eastern Europe o druhou sezonu a současně o první kompletní, Čížek už má v tomto šampionátu o poznání větší zkušenosti. Závodí v něm totiž už od jeho vzniku v roce 2019 a se 39 starty je jeho nejzkušenějším jezdcem. Na konto už si připsal i sedm pódiových umístění, ačkoli na první vítězství stále čeká. Z hlediska umístění v celkovém pořadí pro něj byla nejlepší loňská sezona, kdy skončil třetí.

Čížkovým letošním cílem je umístění mezi nejlepší trojicí zopakovat. Smejkal by se rád probojoval do první osmičky.

Foto: EXPRES AUTO