Deváté a osmé místo a zisk šesti bodů. Tak začala o víkendu při úvodním podniku TCR Eastern Europe v Oscherslebenu spolupráce Petra Čížka a stáje EXPRES AUTO. Mostecký závodník přiznává, že se v novém působišti stále zabydluje. Do budoucna ale věří v lepší výsledky.

Spokojeni odjíždět nemůžeme. Naše ambice jsou totiž vyšší než jenom deváté a osmé místo, i když víme, že to bude letos náročné,“ uvedl po skončení víkendu Čížek, který loni vybojoval čtyři pódiová umístění a třetí příčku v konečném pořadí.

V Německu ale mostecký jezdec už po kvalifikaci věděl, že zabojovat o stupně vítězů bude tentokrát složité. Zajel totiž devátý čas. To znamenalo start z páté řady, a to navíc na trati, kde je předjíždění velmi náročné.

Stupně vítězů byly v prvním závodě daleko. Čížek se tak soustředil na to, aby dovezl vůz do cíle alespoň na bodovaných pozicích a získal tak výsledek, na kterém by se dalo ve zbytku sezony stavět. A to se mu podařilo. Deváté místo mu totiž patřilo i pod šachovnicovou vlajkou a to znamenalo zisk dvou bodů.

Díky tomuto výsledku navíc vstupoval do závěrečné jízdy ve slibné pozici. Los totiž rozhodl o tom, že na startovním roštu dojde k otočení nejlepší desítky z první jízdy. Čížkovi tak připadla druhá pozice hned za chorvatským jezdcem Žarkem Knegem.

Hned v úvdou sice českého jezdce překonali Tobias Poschik a Carlo Czepiel, v závěru prvního kola si ale zapředjížděl i Čížek. Zdolal totiž Žarka Knega a poté kroužil po dráze jako třetí. Přední protagonisté prvního závodu se ale postupně prokousávali dopředu a nakonec zdolali i Čížka. Nejprve ho v osmém kole předjel Maťo Homola a o tři kola později také Adam Kout.

Tito jezdci byli v Německu zkrátka rychlejší a nemělo smysl je dlouho brzdit. Důležité bylo přivézt nějaké body. Párkrát jsem si s nim sice zabojoval, na tyto hochy to ale prostě nebylo,“ uznal.

Bodovat se sice Čížkovi podařilo, závod ale pro něj měl hořký závěr. Když už se zdálo, že udrží páté místo, zaútočil na něj Petr Fulín, za jehož stáj Čížek závodil od začátku své závodní kariéry v roce 2016 až do loňska. Při souboji s trojnásobným mistrem Evropy došlo ke kontaktu, který Čížek odnesl poškozením vozu. Nakonec se propadl až na osmou pozici.

S počínáním svého bývalého mentora příliš spokojen nebyl: „Předjel mě zkrátka tak, jak mě předjel. U všech ostatních to zvládl bez kontaktu, u mě to ale bylo s velmi tvrdým kontaktem, který jsem odnesl poškozením vozidla a ztrátou pozic. Komisaři to ale posoudili jako závodní incident, takže dále není co řešit,“ dodává.

Na Hungaroring už v plném počtu

Další podnik letošní sezony TCR Eastern Europe se uskuteční během posledního dubnového víkendu na Hungaroringu. Zde už by se měla stáj EXPRES AUTO představit s oběma vozy Cupra Leon Competición TCR. Očekává se totiž, že nastoupí i Vít Smejkal, kterému ve startu v Oscherslebenu zabránily problémy se zády.

Čížek půjde do víkendu jako devátý muž průběžného pořadí. Věří však, že v nadcházejících závodních víkendech může bojovat o lepší výsledky.

V týmu si zkrátka teprve vše sedá. Myslím si, že teď už bude jenom lépe. Důležité je, že během víkendu uvnitř panovala pohodová atmosféra,“ je optimistou.

Současně si ale uvědomuje, že konkurence je letos v šampionátu mnohem vyšší než loni. Prvního podniku se totiž zúčastnilo hned 17 vozů. Na seznamu přihlášených jezdců do sezony navíc figuruje 24 jmen a dá se tak očekávat, že při dalších podnicích tento počet ještě naroste.

Prosadit se v takovém počtu bude určitě těžší. Konkurence je letos rozhodně větší. Je tu mnohem více týmů, jejichž sportovní úroveň je velmi vysoká,“ upozorňuje Čížek.

Pohled do minulosti nicméně dokládá, že na Hungaroringu je Čížek schopen bojovat o přední pozice. V roce 2019 zde totiž dokončil druhý víkendový závod TCR Eastern Europe na třetí příčce. Tehdy ještě závodil se starším modelem Cupra Leon.

Foto: RVG Racing Photography, TCR Eastern Europe/Petr Frýba