EXPRES AUTO si ze třetího letošního podniku TCR Eastern Europe na Red Bull Ringu odváží další dva body. Opět se o ně postaral Petr Čížek, který v obou závodech vybojoval desáté místo. K bodovaným výsledkům se zvládl probojovat navzdory problémům s nastavením a poškození po incidentu s Adamem Koutem.

Začátek víkendu přitom Čížkovi mnoho důvodů ke spokojenosti nedával. Nepodařilo se mu totiž najít dobré nastavení. Na okruhu, kde loni zajel jeden ze svých nejlepších závodů a obsadil druhé místo, se kvůli tomu kvalifikoval až na 13. pozici.

„Měli jsme sice k dispozici dva volné tréninky, ale jeli jsme je i s ostatními kategoriemi. Na dráze tak bylo 50 aut a v takových podmínkách člověk zkrátka nic nevyzkouší. Bylo proto těžké najít nějaké dobré nastavení. TCR sice poté ještě jelo jenom jeden trénink, pak už se ale šlo do kvalifikace. Nastavení jsme tím pádem ladili za pochodu a do kvalifikace se nám to nepovedlo,“ popisoval Čížek počáteční potíže.

V sobotu se ale věci začaly otáčet k lepšímu. U EXPRES AUTO totiž upravili nastavení a Čížkovi se v úvodní jízdě dařilo získávat pozice. Původně sice projel cílem na 11. pozici, pak ale dostal pětisekundový trest původně devátý Tobias Poschik za incident s Adamem Koutem, což znamenalo posun na 10. pozici.

„Jsme spokojení. Šli jsme tak trochu do neznáma, protože jsme předělali nastavení. Změny se ale osvědčily a oproti kvalifikaci to byl rozhodně pokrok,“ pochvaloval si Čížek.

Třetí nejlepší jezdec loňského ročníku tak měl pro nedělní závod, do kterého se startovalo podle výsledků úvodní jízdy s otočením nejlepší devítky, podstatně lepší pozici. Vyrážel jako desátý a mohl útočit na další body.

To se zpočátku dařilo. Po startu si mostecký závodník držel desátou pozici a když po kolizi s Giacomem Ghermandim skončil závod pro Milenka Vukoviče, byl z toho posun na devátou příčku. Pak ale přišla komplikace. Ve třetí zatáčce na něj zaútočil Adam Kout. Souboj ale skončil kontaktem, který zbytek Čížkova závodu hodně poznamenal.

„Nejdříve mi dal ránu na zadní kolo a když jsem se pak snažil zkrotit smyk, tak i na přední. Určitě se něco stalo s geometrií, protože jsem cítil šílené vibrace. Ztratili jsme několik pozic a pak už jsme jenom bránili,“ nelíbilo se Čížkovi počínaní jeho krajana.

Po incidentu se Čížek propadl až na 12. příčku. Díky odstoupení některých soupeřů se ale přece jen ještě dostal nahoru a i druhá jízda pro něj skončila desátým místem.

„Ve finále má ten bod cenu zlata. Kdyby ale nebylo té nehody, mohlo to být lepší, třeba i na osmé místo,“ uvedl v cíli.

V průběžném pořadí se Čížek propadl z osmého místa na jedenácté, které mu nyní patří s 24 body. Těšit ho ale mohl alespoň fakt, že svou sérii po sobě jdoucích bodovaných výsledků prodloužil už na 21 závodů. Na bodech se umisťuje nepřetržitě od srpnového podniku na Slovakiaringu z roku 2021.

Další krok vpřed pro Smejkala

Vít Smejkal dokázal v Rakousku vylepšit svůj nejlepší výsledek s vozem Cupra Leon Competición TCR. Do cíle prvního závodu sice dorazil jako osmnáctý, v neděli si ale připsal 16. příčku.

V obou závodech si litvínovský jezdec polepšil o dvě místa ve srovnání se svou výchozí pozicí. Za to mohl vděčit mimo jiné i dobrým startům, při kterých v sobotu i v neděli vydělal několik pozic.

„Z toho mám upřímně radost. Právě ze startů jsem měl jedny z největších obav. Jsem tedy rád, že se mi daří hned v úvodu neprohospodařit pozice,“ byl Smejkal spokojen.

Současně cítí, že se stále zlepšuje: „Posun tam rozhodně je. Na auto si zvykám stále více. Je to vidět nejenom na časech, ale také to cítím jezdecky. Věřím, že při dalším závodě to zase bude lepší,“ kouká se do budoucna pozitivně.

Sezona TCR Eastern Europe pokračuje o víkendu 9.-11. června na Slovakiaringu. Zde se šampionát představí v rámci doprovodného programu ME tahačů.

Foto: Dušan Bouzek, Petr Frýba/TCR Eastern Europe

ceskeokruhy.cz